tirsdag den 21. april 2015

Og sådan gik det


I fredags skrev jeg om en planlagt shoppetur og jeg lovede jer at fortælle om hvordan det gik. Det var super hyggeligt at være på tur med min mor og Katrine, Katrine hyggede sig i barnevognen og i bæresele på maven af min mor. Det gav mig god tid til at kigge og prøve tøj. Jeg måtte spørge en ekspedient om råd nogle gange, jeg ved jo slet ikke hvad der er moderne. Det er lang tid siden jeg rigtig har gået op i at tøjet skal være andet en praktisk. Under graviditeten var det rart med joggingbukser og en t-shirt.
Foråret og lyse tider har gjort at jeg har fået lyst til nyt tøj og jeg er træt at løse bukser som intet godt gør for min krop. Det blev der lavet om på i fredags.

Det gik ikke helt som jeg havde planlagt. Jeg lod mig rive med, de bukser jeg fandt sad fantastisk godt og jeg havde optur over at finde nogle som også passede til min mor mave var fedt. Det endte med 2 af samme model et par i hver sin farve. Nye bluser var også tiltrængt.

Inden jeg tog af sted i fredags havde jeg følelsen af at jeg trænger til at bruge penge, samtidig med at jeg forsøger at holde igen. Sådan har jeg haft det i nogle dage. Jeg har kigget på flere hjemmesider, valgt tøj, lagt det i kurven, gået til kassen og alligevel har jeg ikke klikket noget hjem. Jeg har holdt mig tilbage.
Det kan samlingens lidt med at man har en aftale med sig selv om at man ikke må spise slik. På bordet står en skål med slik og det frister. Det er nemt bare lige at tage et stykke, og så et mere og et mere. Alt imens man kæmper for at holde igen. Når skålen er tom, sidder man kort tid efter med følelsen " det var så det" og har det været en stor skål slik begynder den dårlige samvittighed at dukke op.
I fredags stoppede jeg i tide, jeg fik nogle gode køb med mig hjem og holdte mig nogenlunde inden for budgettet uden at gå amok. Jeg havde fundet 2 bluser mere end hvad i ser på billedet her, men de blev hængt tilbage igen. For der begyndte den dårlige samvittighed at komme og fornuften sejrede. Jeg vidste jeg havde fundet nok tøj til det næste stykke tid.

Jeg glæder mig over at skulle vælge tøj om morgenen og kan iklæde mig bukser der sidder godt. Det gør altså noget godt for humøret, overskuddet og selvtilliden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar