fredag den 10. april 2015

Blåt og kongeligt


I sidste måned fyldte min søster 20 år og hendes ønskeseddel var lang, ordet Royal Copenhagen gik igen en del gange. Ud fra vores gavebudget kunne vi ikke indfrie meget mere end et enkelt ønske, jeg slog mig derfor sammen med min bror og fandt på en større fælles gave.
Gave temaet blev: blåt og kongeligt.
Sjov og seriøse gaver pakket sammen til 1 stor.

Jeg var en tur i Genbrug på jagt efter fine tallerkner til at male på og derefter i den lokale bogbutik efter en blå porcelænstush. Med inspiration fra RC katalog og #royalcopenhagen på IG gik jeg igang.
Det var ret sjovt at sidde og tegne på tallerkener. Tallerknerne blev brændt i ovnen og kan bruges.

Gavens indhold
Papirkortet blev erstattet med tallerknen på billledet øverst. Tænker det er et fint minde hendes 20 års fødselsdag.
Derudover lykkedes det mig at få 2 pladser på Royal Copenhagens malerskole som besøgte Imerco i Kolding storcenter få dage efter hendes fødselsdag. 1 billet til hende og 1 billet til mig, brugte den undskyldning at hun jo ikke skulle selv afsted.
2 Rosti skåle, lidt kongelig er det vel også når nu skålene også hedder Margrethe skåle.
3 Rosti grydeskeer
1 hjemmemalet fad med musselmalet mønster.
1 par øreringe.

Hun blev glad for gaven og malerskolen har vi været afsted på, det var super sjovt at prøve og fortjener i sit eget indlæg. Det kommer senere. Der går op til 3 uger før vi får vores tallerken retur.





1 kommentar:

  1. Meget meget fin tallerken du har malet og sikke en god og personlig gave :-)
    Håber det faldt i god jord.
    God søndag herfra og tillykke med søster :-)

    SvarSlet