fredag den 27. februar 2015

Ønskeliste


Jeg skriver på en ønskeliste over de ting jeg går og drømmer om at købe. Lige nu forbliver det ved drømmen, jeg øver mig jo i at spare og venter tålmodig på at der bliver råd til at købe noget fra listen med god samvittighed. Indtil da jeg har jeg stor glæde af bl.a. at låne bøger på biblioteket frem for at købe dem.

Jeg har altid været vild med kogebøger og nogle gange bliver jeg virkelige begejstret over en bog, især hvis opskrifterne virker overskuelige og maden på billederne ser lækkert ud. Det må også gerne være opskrifter uden alt for mange mærkelige og ukendte ingredienser. Jeg får lyst til at afprøve alle opskrifterne og kan næsten ikke finde ud af hvor jeg skal starte. Sådan har jeg det med bogen på billedet.

På min ønskeliste står der også:
Nye sko
Vivofit armbånd
Løbesko
Bogen: Dit sunde liv

Jeg venter tålmodigt og øver mig i at det er sundt at have noget at gå og glæde sig til. Jeg har også lavet lister på vegne af mine børn. Det er et godt skridt på vejen til vi bliver bedre til at planlægge og træffe bevidste og velovervejet valg om hvornår der er råd til hvad. Og skal jeg nu være HELT ærlig over for mig selv, så mangler jeg ikke noget. Jeg øver mig i at gøre det til mit nye mantra "er det nødvendigt?"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar