lørdag den 31. januar 2015

Hæklet dukke


Når lillesøster sover går der ofte 2-3 timer før hun vågner igen, det er skønt og der er tid til at nå både de praktiske og lidt mer hyggelige ting. Den anden dag gav jeg mig selv lov til at bruge tiden på at hækle.

Inspiration til dennne hæklede dukkepige kommer fra IG. Den har taget omkring 1 1/2 babylur at lave og jeg er begejstret over resultatet. Overvejer at lave en mere og samtidig skrive opskriften ned. Jeg tænker den også kunne være sød med et armbånd på armen, en kjole med mere strut eller en form for blondekant forneden.

Dukken er hæklet i dobbeltgarn på nål 3,5






4 kommentarer:

  1. Den er så kær den dukke. Det lyder rart med de lange lure. Glæder mig til at se version 2.0 af den skønne dukke

    SvarSlet
  2. Så sød en lille dukke :-)
    Den kan gøres så fin med en sløjfe i håret eller perler på eller det du selv nævnte :-)
    God søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ku helt sikkert også bli fint. Det er lige før den sjoveste del ved at lave denne dukke er de små detaljer som pynt.

      Slet