tirsdag den 20. januar 2015

Giraffen Gumle

.. Gik en tur på Afrikas savanne. Titlen på en børnesang som vi synger en del her hjemme. Gumle kan ikke danse vals pga sin meget lange hals, i stedet fletter han hals med en hun giraf.

Min hæklede udgave af en giraf har måske ikke den længste hals men lange ben det har den fået. De lange ben gjorde det svært at pakke giraffen pænt ind, da den i søndags blev givet væk i dåbsgave til mine børns kusine.


Opskiften på giraffen har jeg købt ved illeillu som du kan finde på både Facebook og Instagram. Jeg elsker giraffen størrelse og opskriften er nem at forstå. Det gode ved at lave den stribet er at det giver en mulighed for at lege med farverne og finde på flotte farvekombinationer.
Jeg har valgt at lade grå være grundfarven og kun hækle med 4 farver i stedet for 5, da jeg ikke kunne finde en sidste passende farve.

Giraffen er hæklet med 8/8 bomuld fra Mayflower på nål 4, det er første gang jeg prøver at hækle med det. Da jeg startede på giraffen blev jeg begejstret for garnet, det er smartere at man kun hækler med 1 tråd og at det man hækler bliver stort uden 100 vis af omgange. Men efter at giraffen er færdig, tror jeg stadig jeg bedst kan lide det alm bomuldsgarn 8/4 og så hækle med 2 tråde i stedet for. Det bliver mere tæt med 2 tråde.










3 kommentarer: