torsdag den 22. januar 2015

2015 - Et nyt år


Jeg elsker blogland og den inspiration man kan få igennem andre. Det er bedre end det man kan hente i diverse bolig og livstilblade og som koster penge.  Jeg følger bloggere som skriver om mad, hækling, deres børn og i den her uge er der kommet en nyt emne på listen. Økonomi og forbrug.
Libbie- Binemor har skrevet om projekt handmade og linkede til to andre bloggere

Trine - Den-lille-recessionista og Jane - Projecthandmade

De har skrevet nytårs forsæt og de gode intentioner for 2015.
Prøv at tjekke Trines indlæg ud, der er en god liste over bloggere som har gjort sig tanker omkring det samme.

Jeg endte med at bruge et par timer på at læse en del indlæg, tilføje nye blogs til min læserliste og og blive dybt inspireret til selv at gå i gang.

Ud af de mange blogindlæg blev jeg især fanget af ordene 

Minimalisme, overblik, kvalitet, gode vaner, overskud og shoppestop

Jeg må i gang med at rydde op og skabe luft i vores hverdag. Lige nu er jeg på barsel, jeg føler jeg har tid og overskud til at gøre noget ved det. Timerne jeg tilbringer i sofaen imens jeg ammer, kan bruges på andet end at se ligegyldigt tv. Der er tid til at tænke. Manden er heldigvis helt med på ideen og med på at der skal ske ændringer. Han er blevet overfaldet med mine ideer og tanker de sidste par dage. Jeg er ivrig og opsat på at gå igang. Alle de skønne indlæg har sat tankerne igang og givet mig stor inspiration til at gøre noget ved vores økonomi og det forbrug vi har skabt os.

Min blog handler mest om de kreative ting jeg får lavet, men en del af det at blogge er for mig også at  inspirere andre. De 3 bloggere jeg har skrevet om har givet mig et frisk pust til at gå i gang.
Jeg har fået ideer til flere indlæg og så må vi se hvor alt det her bærer mig hen af.



6 kommentarer:

  1. Tak for dine søde ord- jeg håber at du får en god start på 2015 med et fokus på minimalisme og fornuftigt forbrug:) Kh Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak. Din blog gav mig et frisk pust til at ændre på tingene. Line

      Slet
  2. Jeg vil da straks gå i gang med at tjekke Trine og de andre ud og jeg er enig med dig, der er så meget god inspiration at hente i Blogland, det er også herigennem jeg lærer nyt, får tip og gode råd, vejledning, opskrifter, osv.
    Lige pt. har jeg en sød og dygtig gæsteblogger, så får jeg nye tips og mine læsere får nyt - DEJLIGT :-)
    God weekend og tak for dine tip.

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber også du kan finde ny inspiration hos dem. Super god ide med gæsteblogger, det er god blogkarma at gøre ens læsere opmærksom på nye blogs. Det er rart når ens blogliste bliver udvidet.

      Slet
  3. Tak for de søde ord og link.
    Jeg er virkelig glad for at du også er blevet inspireret af min liste.

    Jeg håber i får gjort en masse af de ting i drømmer om :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, god inspiration fortjener at blive delt.

      Slet