torsdag den 11. december 2014

Julehjerter og en nissemand



Jeg har set mange hæklede skinny hearts i en gruppe på FB og det er endt med at jeg selv har været i gang. Nem opskrift som du kan finde her. Det lille hjerte er hæklet med nål 2,5 og det store hjerte er hæklet i dobbeltgarn på nål 3,5. 

Undervejs i hjerte nr 2 kom jeg på ideen med en nissemand ud fra samme opskrift. Jeg synes at den skæve spids passer godt som toppen af en nissehue. 

Nissenmand
Huen er hæklet efter samme opskrift indtil man begynder at hækle buerne, der stoppede jeg. 

Hovedet er en hæklet cirkel, hvor jeg starter med 6 fm i en magisk ring derefter øger med 6 per omgang.. 12, 18, 24, 30 osv. Jeg stoppede ved 66.
Jeg har hæklet 2 trekanter til huen og 2 cirkler ansigtet, forside og bagside er hæklet sammen med fastmasker. Der er lidt bamsefyld imellem lagene. 

Jeg havde lidt svært ved at beslutte mig for ansigtet, øjnene er broderet på. Kinder og mund er tegnet på med tush, det kunne måske også se fint ud hvis det havde været af filt i stedet.

Nissen mangler bare af få monteret tråd i toppen, så den kan komme op at hænge. 





1 kommentar:

  1. Det er godt nok nogle fine ting, du har hæklet. Jeg har godt set hjerterne, og det er så spændende at se, hvor forskellige de kan blive. Sådanne opskrifter elsker jeg!

    Nissen er bare rigtig sød!

    SvarSlet