torsdag den 4. december 2014

En skøn langhalset fyr



Denne giraf overraskede mig flere gange undervejs imens den blev til. Den blev blev mere og mere skøn efterhånden som delene blev syet sammen. Et bamse jeg er super stolt af og denne gang har jeg hæklet en hel bamse på nål 2,5. Opskriften er fra Hjertegarn og jeg købte det garn som passer til opskriften. Det er en blanding af 50/50 bomuld og akryl, jeg var lidt skeptisk til at starte med da jeg helst ikke hækler i noget med akryl i, men blev positiv overrasket. Garnet føles som bomuld og har en pæn overflade, synes det har en lidt mere skinnende overflade end alm bomuldgarn har. Garnet kostede 26,50 kr pr nøgle lidt mere end jeg plejer at vil give pr nøgle garn. Det er en del mere pr nøgle i forhold til Grenes priser, så jeg vil overveje at købe det garn igen til fremtidige projekter. Resultatet blev super godt.

Jeg må indrømme det giver et flot resultat når jeg giver mig tid til at hækle på en lidt mindre nål. Jeg synes det kan være lidt svært at få en pæn start på et hækleprojekt med nål 2,5 det bliver småt og lidt ujævnt, der går noget tid før man har noget at holde ved og dermed kan hækle jævnt. Nogle gange er det bare nemmere med dobbeltgarn og nål 4. Der skrider hurtigere frem og det er nemmere gøre pænt fra starten, der er mere garn at holde ved.  Hvordan har i det med hæklede ting som kræver nål 2 eller 2,5? Hækler i helst med 1 eller 2 tråde?











3 kommentarer:

  1. Det er virkelig også en skøn giraf! Kan godt lide, at du har givet den et lidt "skævt" hoved, så det ser ud til, at den har tippet hovedet lidt - det gør den bare endnu mere kær.

    Har egentlig aldrig tænkt over, om der er forskel på starten på de forskellige nåle... vil jeg lige prøve at tænke over.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var først ikke meningen at den skulle have skævt hovede, men det var svært at sy hovedet på og da det begyndte at gå skævt, gad jeg ikke pille det op igen.. Men vi lader bare som om det er helt med vilje ;)

      Slet
  2. Hvor er den bare sød! Den kunne je godt kramme helt flad.

    SvarSlet