mandag den 1. december 2014

Åben mund og skarpe tænder



Jeg blev lidt udfordret da jeg for noget tid siden blev spurt om jeg kunne hækle en krokodille. Ikke lige det dyr jeg har en opskrift liggende på, efter lidt søgen rundt på nettet fandt jeg frem til bogen Hæklerummet. Den blev reserveret på biblioteket og efter nogle dage var den klar til afhentning.
Mine egner ideer omkring hvordan den skulle se ud, stemte godt nok med den i bogen. Det vigtigste for mig var at den har åben mund, så den kan vise tænder og bide sammen om noget når man leger med den. Jeg er vild med detaljerne ned over ryggen krokodilletakkerne.

Jeg har hæklet i dobbeltgarn og brugt knap 2 nøgler grøn bomuldsgarn, en rest lyserød og en rest hvid.

Jeg er glad for at jeg kun har lånt bogen Hæklerummet og ikke selv købt den, der var ikke rigtig andre opskrifter i bogen som jeg har fået lyst til at hækle. En kedelig hæklebog hvis i spørger mig.
Derudover stod der ikke noget om i opskrifterne hvor meget garn der skal bruges. Krokodillen kunne jeg godt hækle igen og bogen er igen afleveret på biblioteket.












8 kommentarer:

  1. Den er vildt sød! Kan ellers ikke så godt lide krokodiller, men på den hæklede måde er de meget søde! :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. Den her er var også sød ved mig, blev ikke bidt en eneste gang :)

      Slet
  2. Jeg købte Hæklerummet på nettet og havde derfor ikke liiige set den ordentlig igennem først. Jeg vil give dig ret - den vrimler ikke med fede opskrifter. Men din krokodille - den er bare blevet fin!

    SvarSlet
  3. Den er godt nok sød. Har også bogen og har nu prøvet et par af opskrifterne.

    SvarSlet
  4. Hvor er den sød! Den har mange fine detaljer.

    SvarSlet
  5. Vil du dele opskriften?�� Den er virkwlig fin!!��

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke opskriften, den findes i bogen Hæklerummet.

      Slet