tirsdag den 23. september 2014

Ny sofa - Nye puder




Vi har endelig fået ny sofa og indretning af stuen forsætter. Jeg har svært ved at vælge hvilke farver der skal være i stuen, sofaen er mørkegrå og møblerne er enten hvide eller egetræ. Jeg leger lidt med tanken om at male en væg støvet blå, lilla eller grå men jeg kan ikke beslutte mig. Indtil videre tilfører jeg stuen farver på andre måder.

Jeg har syet puder til sofaen alle materialer er fra Stof og stil. Stoffet til puderne koster 99 kr/m og fåes i mange lækre farver, det var svært at vælge farver. Puderne har kostet omkring 100 kr pr styk. 

Hvor længe knappen i midten holder er jeg spændt på. Små pilfingre synes det er spændende at dreje eller hive i knappen. Jeg håbe snart det spændende går af dem, så den ikke pludselig skal syes på igen.

Har i nogle gode tips til hvordan man får "rynkeeffekt" rundt om knappen? Jeg har tråden helt igennem puden et par gange for at få knappen til at side som på billedet.








5 kommentarer:

  1. Så fine, de ligner meget mine :). Du skal nok have noget mere fyld i puden for at få rynkeeffekten. Og så har jeg syet mine med en lille alm. knap bagpå, så går stoffet ikke i stykker, hvis "nogen" hiver i knappen - bare et fif :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Overvejede også en stor knap på begge side, men en lille knap som sikkerhed kunne også være smart.

      Slet
  2. Du hiver noget mere i snoren hvor knappen er sat fast. Ellers som Lena siger så er det nemmere at opnå det rynkede efået når puden er tykkere.
    Jeg håber på at kunne lave en lille vejledning på blogg en omkring det med at sætte knapper i puder inden så længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den vejledning vil jeg se frem til Sine :) Og tror både dig og Lena har ret, Stof og Stil må lave nogle puder med lidt mere fyld.

      Slet