mandag den 11. august 2014

Hæklet dotpude


Min første hæklede pude og jeg er tilfreds. Jeg kom til at kigge i kurven med garn, uden jeg rigtig har opdaget det er den fyldt godt op med garn igen igen. Jeg har fået fornyet energi og lyst til at hækle noget andet end krammeugler. Jeg har gang i babytæppe, flodhest og en pude mere. Det føles skønt og for at prøve noget nyt hækler jeg disse ting med kun en tråd. Mange af mine sidste projekter har været med dobbeltgarn.  

Monteringspuden er fra Stof2000, den kostede 59 kr. Næste pude bliver puden købt i Stof og stil der har jeg set den til kun 35 kr. Det må koste lidt ekstra når man ikke kan vente med at få denne pude lavet færdig. Planen er at den skal pynte på lillepigens værelse.

Der er brugt en rest råhvid, ca 1/2 nøgle lyserød og en hel nøgle grå til denne pude, den måler 40 cm i diameter. Hæklet på nål 3.





Desværre har puden allerede fået en plet så den skal allerede testet og en tur i maskinen



6 kommentarer:

  1. Den er super fin - og hvor er det typisk, at sådan en plet liiiiige skal lande på den lyse del... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, meget typisk. Prøvede ellers at fjerne det, men det gjorde bare pletten større.

      Slet
  2. Åh hvor er den fin <3 Synes hæklede puder giver sådan en hyggelig stemning i hjemmet.. jeg må også snart komme i gang! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også jeg vil lave nogle flere. Det er sjovt finde på flotte farvekombinationer

      Slet
  3. Så fin Line :) Er vild med dit farvevalg.

    SvarSlet