mandag den 9. juni 2014

Løb - Update

Jeg har tidligere skrevet om løb her, dengang havde jeg en plan om at deltage i Iform løbet i April måned. Datoen passede desværre ikke og det blev derfor udskudt. I stedet meldte jeg mig til Alt for damerne løb 5/6 i Odense. Min løbebody pressede/lokkede mig til at melde mig til 7,5 km ruten, noget jeg nåede at fortryde mange gange før løbsdagen.

Der har siden vinter været perioder med få løbeture pr uge men også nogle sejr undervejs. Jeg har dog aldrig løbet længere end 5 km. I ugerne op til Alt for damerne løbet havde jeg nogle gode ture og den ene dag løb jeg 6 gode kilometer.

Dagen kom og det blev den 5 juni. Jeg følte mig allerede en del presset flere timer før løbet. I bilen på vej til Odense om eftermiddagen dukkede nervøsiteten at dukke op. Tankerne om jeg nu skulle klare det, kunne jeg leve op til mine egne forventninger og hvilken tid kunne jeg komme i mål på. Tankerne kom lidt på afstand og det hjalp lidt at mødes med min veninde inden løbet, hun var god til at snakke uden om.

Stemningen var god og vi kom okay fra start, men løb lidt langsommere end jeg lige havde regnet med. Det ændrede sig en del da vi blev mere spredt ud på ruten. Tankerne var mange eller også var der få da jeg løb afsted. Det har jeg faktisk svært ved at huske selv her bagefter, en lidt mærkelig fornemmelse.

De første 2 km er altid de værste synes jeg og efter dem tænkte jeg på 3 km, 3,5 og ved 4 km var jeg over halvvejs. Omkring de 6 km kunne høre stemmer i højtalerne som står ved mål, det hjalp lidt på energien.
Ved 7 km løb jeg forbi 2 fotografter, men de billeder er ikke noget at vise frem på bloggen, selvom prøvede at se smart ud da jeg løb forbi dem.

Jeg løb i mål på tiden 49:35 som jeg er ganske tilfreds med, alt under 50 min var godt nok for mig.

Resultatet kan blive bedre og jeg overvejer stadig lidt hvad næste mål skal være, for det kan vel ikke stoppe her? Jeg tror jeg vil forsøge mig med 10 km den 31/7 hvor den lokale løbeklub arrangerer Felderløbet. Jeg vil gerne ind i en bedre løberymte og afsted 2-3 gange om ugen.

Uge 23: 3 løbeture i alt 12,5 km


Det er altid sjovt at deltage i løb hvor man får gaver bagefter
T-shirten er et godt bevis for at jeg har været med

Ingen kommentarer:

Send en kommentar