fredag den 13. juni 2014

Krammeugle #2


Jeg har stadig gang i hæklenålen, selvom der er lidt stille på bloggen. I påske forærede jeg en krammeugle til vores dagplejemor, det har givet mig min min første bestilling på endnu en krammeugle. Hun var vild med uglen og kender en lille dreng som skal have en i gave. Hendes kommentar da jeg afleverede den til hende, var at hun allerhelst ville beholde den selv. Det er dejligt når hæklede ting falder i god jord hos andre.
Jeg er super tilfreds med denne ugle og jeg synes det giver et mere roligt udtryk at hver fjer på maven kun er en farve, i stedet for 2. 

Garnforbrug
Hæklet på nål 4, dobbelt bomuldsgarn fra Grenes.
Der bruges ca 4-5 nøgler garn til kroppen, 2 nøgler til vingerne og øjnene, samt diverse garnrester til resten.
Deruder bruges der ca 1 pude som fyld til kroppen, den billigste pude fra IKEA.

Du kan se mit tidligere indlæg om den første hæklede krammeugle her.









4 kommentarer:

  1. Øj, hvor er den bare for sød :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Simone. Jeg overvejede et øjeblik at beholde den selv :)

      Slet
  2. Hvor er den skøn! Og super idé at bruge en billig pude som fyld! Det skal huske. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er billigt pudefyld og jeg har endelig fået fyldt mit lager op igen

      Slet