onsdag den 7. maj 2014

Regnbuefarvet lappetæppe- DONE !


119 lapper en masse nøgler garn og mange timer senere er det nu med stor stolthed at jeg kan vise mit lappetæppe frem på bloggen. Mit første hæklede tæppe i voksenstørrelse er færdig og jeg GLAD. Tænk at det lykkedes mig at hækle så mange lapper, sy dem sammen og få afsluttet projektet næsten inden for den tidsgrænse jeg havde sat mig for. 

Jeg havde planlagt at tæppet skulle være større men et par af farverne jeg havde valgt, passede alligevel ikke helt til alligevel. Derfor er mit tæppe 3 baner kortere end først planlagt. Tæppet størrelse passer mig nu alligevel og jeg har haft det i brug nogle aftner foran sofaen. Det varmer mere end jeg havde regnet med.  

Om tæppet

Hæklet på nål 3
Bomuldsgarn mest fra Stof og stil, Mayflower og enkelte nøgle fra Grenes
Hver nøglegarn gav mellem 4-5 lapper
Hver lappe vejer ca 10 gram
Lapperne er syet sammen med garn fra bagsiden i yderste maskeled
Tæppet er afsluttet med lysegrå, en runde stangmasker og derefter en runde fastmasker.
119 lapper er brugt
1 lappe tog mig ca 25 min at hækle.

Opskriften på lappen er fundet her, men jeg starter og slutter et andet sted på omgangen - jeg ved ikke  helt hvordan jeg er kommet frem til den ændring. 

Klar parat til billedspam!









Lysegrå kant omkring hele tæppet for en pænere afslutning






Nogle af mine yndlingsfarver på tæppet

Forsiden af tæppet

Bagsiden af tæppet


Alle lapperne sorteret i farver før de blev lagt op i det valgte mønster

6 kommentarer:

  1. Hvor er det bare fint, kan godt forstå du er stolt og glad.
    Tør slet ikke begynde at regne på, hvor mange timers arbejde, der ligger i det..

    Flot arbejde! :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle.
      Jeg regnede på det da jeg var igang men droppede det alligevel hurtigt igen. Processen og resultatet gør at det er det hele værd :)

      Slet
  2. Hold nu op, hvor er det bare flot! Virkelig godt arbejde!
    Jeg kan godt forstå, at du er glad og stolt. :)

    SvarSlet
  3. SÅ fint! Bliver så glad af at se på alle de lækre farver :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det har plads i sofaen, hver gang jeg ser det bliver jeg glad :)

      Slet