mandag den 12. maj 2014

Garnrester og kreatid



Det er lykkedes mig at få flere rester fra mit garnlager, lappetæppet efterlod små rester garn i næsten alle farver. De rester er nu lavet om til et hæklet tæppe, men tæppet måler kun  60x60 cm, det kan strækkes til næsten 70 cm. Det nok lidt for lille til at nogen får glæde af det som tæppe, jeg har derfor besluttet at det i stedet skal monteres som forsiden på en stor pude. 

I fredags havde jeg lavet en kreaaftale med mig selv, den lød på at jeg skulle bruge et par timer i kontoret, ved skrivebordet og håbet var at jeg ville komme på noglet nye ideer eller ihvertfald gå i gang med noget kreativt. Jeg brugte formiddagen på at gøre det lille tæppe færdig og da jeg gik i kontoret var det oplagt at sy puden og montere det hæklede stykke. Desværre havde jeg ikke noget passende stof liggende til pudebetrækket ej eller en stor og fyldig pude som kunne bruges. Øv øv. Jeg havde ellers fundet symaskinen frem og regnet med at jeg havde stof på lager til dette projekt, så min ide kunne blive ført ud i livet på et par timer. Det hele blev pakket væk igen og i stedet sorterede jeg en kedelig stak personlige papir som manglede at komme i mapper = meget lidt krea agtigt. Kreaaftalen med mig selv er nu udsat indtil videre, kontoret har manden for sig selv. I stedet bruger jeg tid i sofaen med min hæklenål, så længe den bliver holdt i gang går det nok.

Info om tæppet
Brostensmønster
Hæklet på nål 3
Tæppet er afsluttet med en omgang fastmasker og til sidst en omgang stangmasker









Ingen kommentarer:

Send en kommentar