torsdag den 20. marts 2014

Børnesko - hvad skal jeg vælge?




Det går rigtig godt for Anders med at bevæge sig og gå omkring udendørs. I dagplejen er de ofte ude når vejret er godt. De leger i haven eller går ture i byen. Indtil videre har Anders haft overtræksfutter på, men eftersom han er blevet god til at gå overvejer jeg hvilke par sko vi skal investere i næste gang. Vi går en varmere tid i møde men det er nok lidt for tidligt med sandaler endnu. Er det så gummistøvler eller en vandtæt støvle han har brug for?

Jeg har kigget lidt på Deichmanns hjemmeside og fundet deres udvalg af børne støvler. 
Vigtige krav for mig når vi snakker om sko til Anders og små barnefødder. Desværre kan han ikke selv sige endnu hvordan skolen føles. Det bliver nok noget helt andet når han en gang får sin egen mening om hvad han skal have. Mon skoen så pludselig sidder dårligt eller klemmer hvis han ikke selv synes om farven. Jeg kan måske mindes nogle skobutiksscenerier fra da jeg var mindre.

Det er vigtigt at skoene er bløde og fleksible som ikke føles for tunge at have på. Der skal være god plads til tæerne og den skal sidde godt på foden.



Indlægget er bragt i samarbejde med Deichmann



 Et par Adidas sneakers er nok mere smarte end praktiske
Børn kan vel også have brug for et par sko til pæn?!?


Billederne er lånt fra deres hjemmeside

6 kommentarer:

  1. Tror vi er så langt hænde i sæsonen at jeg ville købe et par sko og et par gummistøvler

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror gummistøvler bliver næste køb. Han har allerede et par Bundgaardssko.

      Slet
  2. Jeg ville til at begynde med holde mig til et par gode begyndersko... Sneakers er fede, men tit svær at få de små fødder ned i, og så er de også ganske ofte ret stive i sålen hvilket ikke er en fordel når man lige er begyndt at gå...

    Gummistøvler, der skal du være obs på hvor lange de er i skaftet... Tit er de så lange i de små størrelser, at de går op og irriterer bøjningen i knæet (Og så smider ungerne dem altså - Det lærer de overraskende hurtigt)...

    Jeg kan huske sidste år - Alba havde forelsket sig i et par pink og lilla Nike-sneakers...
    Hun insisterede på at få dem på, og gå rundt i butikken i dem - Det var tydeligt at hun gik dårligt i dem, og til sidst endte hun med at kravle rundt fordi de irriterede hendes små fødder - Men nøj, hvor blev hun sur på mig da jeg tog dem af hende igen ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine erfaringer. Det med gummistøvlerne vil jeg især huske på når vi skal købe et par. Det bliver nok også noget helt andet for ham når han skal gå rundt i dem, i forhold til et par lette begyndersko :)

      Slet
  3. Som stud. fodterapeut har jeg et par fif: Tegn et omrids af Anders' fod på et stykke papir, når han står oprejst. Bagefter klipper du skabelonen ud og tager den med i skobutikken. Så lægger du skabelonen ned i de par sko du kigger på: Kan skabelonen lægges i skoen uden at ligge op ad siderne vil den passe til hans fod. Kan skabelonen ikke ligge i skoen uden at ligge op ad siderne og krølle, så vil de ikke passe til hans fod.

    Husk at der skal være god plads til tæerne i de sko du vælger. Der skal være bred tåkappe, så der er plads til tæerne og en god støtte ved hælen. Og jo mere fleksibel sål jo bedre!

    Mærket er som sådan underordnet - hvis de bare virker til at have en god sål og ellers sidder godt, så betyder det ikke noget hvor de er købt.
    Håber det kan bruges ;) /A

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan helt sikkert bruges. Tusind tak for de gode råd. Og en smart måde at sikre sig på at skoen vil passe ham. Det må vi gøre når vi skal købe sko til ham næste gang.

      Slet