tirsdag den 25. marts 2014

1 års fødselsdag


Vi har fejret Anders 4 gange i løbet af den sidste uge. På dagen, i tirsdags havde vi besøg af dagplejen om formiddagen. Vi valgte at gøre det på den måde og holde ham hjemme på hans fødselsdag. Både min mand og jeg havde fri den dag. Han fik leget med de andre børn et par timer. Rigtigt dejligt at have besøg af dem. Om aftenen kom hans farmor og bedstefar til aftensmad.

I weekenden havde vi besøg af Anders' 4 oldeforældre som kom til kaffe, boller og kage om eftermiddagen. Stille og roligt da de bedre kan overskue mindre selskaber. Jeg havde sørget for en lagkage til fødselsdagsbarnet og en lidt større en til de voksne. Han fik spist lidt af den, frugten og chokolademoussen var det han bedst synes om. Han fik lov til at fedte med det alt imens at olderne tog billeder af en klistret chokoladedreng, man er vel linselus og kan klare flere ting på engang. Smile, charmere gæsterne og spise kage på en gang.











Søndag formiddag fik vi gæster igen til morgenmad og kage. Børnefødselsdag og gæster på Anders' egen alder. Det er skønt at se hvordan de leger sammen og selvom der var stillet et ekstra bord op i vores stue var der stadig plads til at lege og afprøve fødselsdagsgaven, en rutsjebane.

Vi havde bestilt rundstykker ved bageren, det eneste jeg selv bagte den dag var en kanelsneglekage. Det var dejlig nemt og vi havde ingen stress om morgenen. Det havde nok været noget andet hvis vi havde valgt at lave brunchbord med bl.a. æg, bacon og pandekager. Jeg øver mig i at det godt må være nemt og mere enkelt nogle gange. Det var en god fødselsdag alligevel brunchbord eller ej.










2 kommentarer:

  1. Tillykke med ham :) og selvfølgelig skal man selv spise lagkagen, når man bliver 1 år :)

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med lille-manden :-) Det er stort at blive 1 år, så klart at man skal have lov at smovse selv!

    SvarSlet