mandag den 10. februar 2014

Øv øv og dobbelt øv

Start med at indsætte alle de bandeord du kan komme på. 
I torsdags var vi hjemmefra i to timer, da vi kom hjem igen havde vi desværre haft uinviterede gæster på besøg. Indbrud igen igen. Det er kun 13 måneder siden det skete sidst. Denne gang havde de brækket soveværelsesvinduet, sidst blev der brugt en brosten.
Det er en underlig følelse/fornemmelse der går igennem kroppen når man opdager det. Det tager lidt tid før det går op for en at det faktisk er sket. 
Jeg kunne desværre hurtig konstatere at min bærbarcomputer var væk. Øv øv og dobbelt øv. Computeren med alle mine billeder på. Det skal siges at jeg har lavet backup på en eksternharddisk før jul. I weekenden lykkedes det os ikke at få den åbnet på en anden computer. Næste skridt bliver at sætte den til en Mac.
Lidt positivt. Jeg er glad for at jeg blogger både om kreating men også om hverdagen. Jeg har kigget mine billeder igennem på bloggen og heldigvis er der mange af dem. Så skulle det ikke lykkedes at få den eksterne til at virke har vi stadig billeder der betyder noget liggende. 

Mit budskab i dette indlæg er, husk at lave backup af dine ting. Det er ikke nok kun at tænke tanken. Sikre dine billeder på flere måder.

Heldigvis valgte vi i december måned at få fremkaldt 200 billeder af mindstemanden, så vi har stadig billeder af hans første tid. Fra nu af begynder vi at lave bedre backup af vores ting. 

Udover computer blev der stjålet kamera, penge og mindstemandens sparegris. Derfor har jeg den næste tid kun mulighed for at uploade billeder taget med mobilen. Desværre. Jeg håber det går hurtigt med at få penge fra forsikringen til nye ting men de snakker om op til 14 dages ventetid. 

Vi er alle okay med det, det har sat nogle tanker igang om hvordan vi kan sikre vores hjem bedre. Nu skal der ske noget så vi kan være trygge i vores eget hjem igen og huset kan passe godt på sig selv når vi tager hjemmefra. 

10 kommentarer:

  1. For fanden da... jeg bliver så rasende, når folk ikke kan kende forskel på dit og mit.

    Føler med Jer

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia, Det mega træls og hver gang koster det os en god slat penge pga selvrisiko og at der skal købes nye ting igen.

      Slet
  2. For pokker hvor jeg har ondt af jer! Det er utroligt at man ikke kan have sine ting i fred. Det må føles meget grænseoverskridende at andre har vadet rundt i ens hjem og har taget ting. Vi har (7-9-13!) kun haft indbrud i vores kælderrum, men det var træls nok. Jeg håber I snart får erstatningen og jeg sætter lige kryds på dagens-to-do liste: Back-up af billeder! :) Kram og tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt mærke at jeg er mere mærket af det her anden gang. Og så undre jeg mig meget over hvorfor de har rodet i vores vasketøjskurv, kasser med stof i kontoren og andre mærkelige steder. Det er så træls at skulle rydde op efter andre.
      Husk endelig at lave back up af billeder :)

      Slet
  3. Åh altså jeg kan slet ikke ha, at nogle mennesker skal lave indbrud og stjæle andre folks ting! :(
    Hvor er det bare ærgeligt.. og noget der betyder SÅ meget! Jeg har selv for nyligt mistet min iphone, som er den jeg primært bruger til at tage billeder af ungerne, og den backup jeg havde lå på min gamle computer som lige var gået helt død.. Det var alle billeder og videoer fra Lunas første 6 mdr :( SÅ hårdt, at miste dem - en tid som aldrig kommer igen! :'(
    Håber i får sikret jeres hjem bedre og at det bliver sidste gang i har indbrud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv at du har mistet de billeder. Jeg trøster mig med at vi har fået fremkaldt billeder af Anders 2 gange selvom jeg nok havde et par 1000 mere af ham som jeg også gerne ville have beholdt. Det er en hård måde at lære at det er godt at lave backup på tingene.

      Slet
  4. Øv det er bare så træls, vi har også prøvet det, rigtig ubehageligt at komme hjem til et hjem, hvor der har været indbrud.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Der går lidt før det går op for en at det er sket. Og samtidig dukker der mange tanker op om hvordan, hvorfor og har de mon holdt øje med os.

      Slet
  5. :-( har heldigvis ingen erfaring med det, men kan forestille mig, hvor ubehageligt det må være. Ikke bare det, at nogle af ens dyrebare ting er væk - men også det, at nogen har været inde og rode i de personlige ting på en brutal måde. :-(

    Men er enig i det med din back-up....... og så naturligvis at have den back-up et andet sted end i hjemmet.. ellers kan ideen hurtigt blive værdiløs.. :-(

    Håber ikke de "ogdetersåherjegindsætterdeønskedebandeord"-hoveder kommer igen! :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også det ender med backup et sted i cyberspace. Jeg har altid synes at det var lidt for nørdet at ha backup 1,2 eller 3 steder. Nu gir det lidt mere mening hvorfor det kan være godt at ha.

      Håber også på at det er sidste gang nu

      Slet