tirsdag den 25. februar 2014

Lappetæppe - godt fra start



Det går frem ad med at hækle lapper til mit tæppe. Jeg følger mig til tider lidt presset når deadline hedder 1/5.

Min plan er at tæppet skal være 8x16 lapper - 128 lapper ialt
Indtil videre har jeg hæklet 44 og manger stadig 84. Der er ca 60 dage tilbage og jeg gætter på at jeg skal bruge en del tid på at hæfte ender og hækle dem alle sammen sammen. Jeg satser på at kunne hækle 2-3 lapper om dagen. Det tager ca 30-35 min om en lap.

Allerede nu er jeg begyndt at lege med farvesammensætninger, jeg får nok også brug for at købe mere garn til tæppet. Det bliver godt når alle lapperne skal ligges op i mønster. 

Man bliver glad af alle de farver

9 kommentarer:

  1. hvor bliver det bare flot dit tæppe! Jeg er helt vild med farverne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sine, jeg hækler hellere ikke på andet, glæder mig til at det bliver færdigt

      Slet
  2. Fedt! Og fedt, med en deadline på sådan et tæppe, jeg plejer at bruge et års tid på den slags projekter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er pga to andre bloggere som også har deadline 1/5. Må se om jeg har været for optimistisk med tiden. :)

      Slet
  3. Det ser helt vildt lækkert ud! Hvor store er lapperne?
    Og 2-3 lapper om dagen? Sikke en disciplin! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror de er omkring 10-12 cm i diameter. I dag har jeg hæklet seks så håber jeg kan hækle lidt foran nogle dage :)

      Slet
  4. Det er simpelthen sådan nogle lækre farver! Det bliver helt bestemt flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita. Jeg har også kigget mange gange på bunken af lapper i dag og alle de dejlige farver

      Slet
  5. Det bliver altså virkelig flot, det er nogle skønne farver du har fundet frem :)

    SvarSlet