tirsdag den 4. februar 2014

Happypotamus


Så blev min anden happypotamus færdig. Den har været en del nemmere at lave da hver lap kun kræver et farveskift i stedet for to. I løbet af de 46 lapper lykkedes det mig at lære at lave en magisk ring, jeg har ikke helt kunne gemmenskue ringen før jeg fik vist en simpel måde at lave den på. Før det har jeg klaret mig med at lave 3-4 luftmasker og samlet dem med en kædemaske. 

Blomsterne er hæklet på nål 3 med bomuldsgarn fra Søstrene Grene og fyldt den med pudefyld fra Ikea.

Lapperne er syet sammen på forsiden, med den mørkegrå farve, det ses bedst på det sidste af billederne.  Jeg vil gerne have lavet syningerne mere tydelige men kunne ikke helt gennemskue hvordan jeg lavede en pæn flad sammenhækling, derfor fandt jeg på min egen måde.










8 kommentarer:

  1. Årh den er blevet fin :-)
    Og du blev faktisk færdig i år hehe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, men nu gemmer jeg vidst den opskrift lidt væk. Det ender med at vi har huset fund af flodheste :)

      Slet
  2. Ej hvor er den fin! :D Jeg har stadig ikke regnet den der magiske ring ud.. jeg snyder hver gang ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må se om jeg kan lave en diy i billeder for den måde jeg har lært er meget nemmere at gennemskue :)

      Slet
  3. Hej,
    Kan du eventuelt dele opskriften? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Opskriften kan købes på nettet, kan ikke huske hvor men prøv at google Happypotamus så tror jeg den dukker op.

      Slet