fredag den 21. februar 2014

Fastelavn - fis og ballade

Jeg har været med til at planlægge fastelavnsfest 3 gange, det er ved at være nogle år siden sidst. Jeg har kigget på udklædning på hjemmesiden gag.dk, du kan se deres store udvalg her. Jeg får helt lyst til at holde en fest, en temafest hvor alle gæsterne skal komme udklædt.

20'er fest
Korte kjoler, pandebånd med fjer og fjerboa om halsen. Mænd klædt ud som gangster.
En fest med glimmer, cigaretter i holder og dans natten lang. En fest med mulighed for at gøre noget ud af sig selv og finde den fine kvindelige side frem. Mændene var vel rigtige gentlemen dengang i 20'erne?

50'er fest
Marylyn Monroe kjoler, Grease og sus i skørterne. Sådan en fest ville næsten kræve en hjemmesyet dansekjole med et stort skørt og med bælte om maven. Mændene vil få mulighed for at have læderjakke på og frisere deres hår med masser af voks får at få det til at sidde som var de med i Grease.

Fastelavnsfest
For at gøre temaet mere frit for deltagerne kunne det være en fastelavnsfest hvor hver gæst kan være lige det de har lyst til. Ved de fester vi har holdt er alle gået all in på udklædning og det har været super sjovt når hver gæst er dukket op. Pippi, dino, sygeplejerske og fodbolddommer, pirat, gangster og mange mange flere. Det er virkeligt sjovt at folk går op i det og mange lever sig mere og mere ind i deres rolle som aftenen skrider frem.
Til festerne er der blevet slået katten af tønden, spist til bolle og leget snørebåndsleg. Det var nogle super gode fester.
Jeg har selv været udklædt som pirat, prinsesse Fiona hvor min mand var klædt ud som Shrek og sidste gang var jeg cupcake. Alle gange har jeg selv syet tøjet og det har grebet om sig, da det også har krævet forskellige accessories der har været med til at fuldende looket.



Det skal lige siges at jeg har fået lov til at bringe billederne af min veninden Jeanet, det er faktisk også hende der har været i gemmerne for at finde billeder frem til netop dette indlæg. Jeg ved ikke helt selv hvad jeg skal sige til billederne :)


Dette indlæg blev bragt i samarbejde med gag.dk







Prinsesse Fiona 
Kjolen og ørene har jeg selv lavet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar