onsdag den 19. februar 2014

Et stort hækleprojekt af garnrester




Trine og Jeanet begge to gang i at hækle et tæppe. Ideen om at have et større projekt liggende som er nemt at gå til og fra frister mig. Det vil jeg os ha! Men vi mangler ikke tæpper og med en hund som godt kan lide en lur i sofaen er det nemmere med et vattæppe, det er nemmere at vaske. Et tæppe fuldt af hundehår frister ikke. Det er en af grundene til at jeg har holdt mig tilbage med hæklede tæpper. Anders' værelse er fyldt godt op med hæklede dyr, min kurv er fuld af garnrester og jeg trænger til at prøve noget nyt. Tankerne om et hæklet tæppe har fyldt meget og igår brugte jeg tid på at pinne billeder af hæklede tæpper, du kan se mit board med hæklede tæpper her.

I går aftes, med lidt hjælp fra IG kom den rette ide og nu er jeg altså igang med at hækle lapper til et tæppe. Der skal ryddes ud i resterne og jeg går all in på farver. Ideen i mit hoved er fantastisk og jeg hækler der ud af så jeg kan få prøvet ideen af snarest. Total win win, jeg får hæklet et tæppe, spare pengene på nyt garn og får brugt mine rester.

Nu har jeg også et godt projekt jeg kan medbringe til weekendens blogtræf og som nemt kan være i tasken hvis jeg skal nogle steder.

Deadline hedder 1/5, der skal Trine og Jeanet være færdig med deres tæpper og den hopper jeg med på. Så må vi se hvor stort tæppet ender med at blive.

Opskriften på sekskanterne finder du her

1 kommentar: