lørdag den 22. februar 2014

Brioklovn i forvandling




Jeg har lånt min søns Brio klovn eller lånt det hedder nok taget den. Han får denne klovn ikke igen, men måske en ny en af slagsen en dag.

Klovnen har malet med akryl maling fra Søstrene Grene, jeg pudsede den med lidt sandpapir inden den blev malet. De sorte stykker kunne jeg nøjes med at male 2 gange hvor imod de hvide har fået 3-4 gange.

Jeg har købt klovnen brugt og den kostede mig kun 40 kr, jeg havde nok ikke valgt at male den hvis jeg havde købt den fra ny. Hvis jeg en dag finder en ny brugt Brioklovn til en god pris køber jeg den for jeg gerne prøve at spaymale den i stedet for, det dækker bedre og bliver mere jævnt.

Øjene er tegnet på med en Posca tus og den har ansigt på begge "sider". Den har fået plads i stuens sætterkasse og de sort/hvide striber passer godt ind sammen med resten af indretningen.






6 kommentarer:

  1. Wauw, hvor er den bare blevet flot! Tror helt sikkert at spraymaling er bedre til at male den næste klovn.
    Men tusinde tak for inspirationen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, lidt af inspirationen kommer fra andre bloggere der har malet gamle træklodser i nye farver.

      Slet
  2. Det er en superfed idé!! Der er så meget lækkert trælegetøj og det er en god måde at genbruge det. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Genbrug er godt og det er lidt sjovt med Brio klovnen som jeg også selv havde som barn.

      Slet