mandag den 27. januar 2014

Kortspil og tablets



Sidst jeg var i ToysRus var i starten af Januar for at købe fødselsdagsgave til min mand. Jeg var på jagt efter brætspil/kortspil som kan spilles af kun os to. Vi har i et stykke tid nu spillet spil hver aften når mindstemanden er puttet. Imens vi sidder og spiller bruger vi tiden på at få snakket lidt om hvad der er sket i løbet af dagen eller hvad vi har på hjertet. Det er super hyggeligt og efter et par spil eller to er der stadig tid til at hækle, se fjernsyn eller sidde ved computeren. Det kan klart anbefales.

Det endte med to nye spil som manden fik i  fødselsdagsgave de hedder Skip-bo og Triominos.


Selvom Anders stadig er for lille til at spille spil har jeg har flere gange overvejet om vi skulle købe en Ipad holder fra Fisher-price til ham. Så han kunne "spille" nogle forskellige apps på Ipaden, men hans interesse for den er der ikke rigtig, han vil gerne kysse på skærmen eller pille ved den når jeg sidder med den, men ellers ikke. Jeg har forsøgt at vise en Rasmus Klump tegnefilm på den, men det fanger ham ikke. Jeg synes holderen er super smart og bliver han mere interreseret i den vil jeg købe den for at beskytte skærmen og undgå skader.

Et alternativ til Ipad kunne fx. være denne Lexibook tablet hvis dit barn skal have sin egen tablet.


Når nu jeg er igang med at skrive om Toysrus, vil jeg lige vise jer denne Gåbil med Mickey Mouse. Anders fik den i julegave af hans mormor og morfar og det er en klar favorit her hjemme, den bliver skubbet rundt overalt, gerne sidelæns fra rum til rum.  



Indlægget er bragt i samarbejde med Toysrus

2 kommentarer:

  1. Tridomonos havde jeg som barn. Syntes ikke det var så sjovt, nok mest fordi jeg ikke kunne overskue det ;-)

    Skip-bo er det sjovt? Det ligner lidt Uno?

    Vi spiller også rigtigt meget, så det er altid godt at få øjnene op for nye (især 2-mands!) spil... selvom vi efterhånden ikke ved, hvad vi skal gøre ved alle de spil! :-)

    SvarSlet
  2. Det er lidt mere indviklet end Uno, men når man først kan det er det sjovt. Det fylder ikke mere i spilsamlingen end et spil Uno :) Jeg gider ikke spille spil om paratviden, for så har jeg tabt på forhånd, manden har klæbehjerne.

    SvarSlet