mandag den 9. december 2013

Julen 2013 # 1


Karen Blixen julepynt og keramikpynt

Julestemningen har ramt mig og det kan nu ses i vores stue. Naturen er budt velkommen indenfor i form af birkestamme som adventkans og lærkegrene i min store Kählervase. Pga en mindstemand med små nysserige finger, begrænser det mig lidt i hvor julepynten kan stå. Heldigvis kan han ikke nå på skænken endnu. 

Farverne er holdt i sort, hvid, sølv og lyse blå farver. Julepynt og nisser i røde farver ligger stadig gemt i kassen med pynt, det er som om jeg ikke kan få dem til at passe ind i resten af de ting jeg har. De må hygge sig i kassen i stedet og holde fri i år.

En skive lærketræ som elgen kan sidde på

Juletræ lavet af slange

Vores adventkrans ses længst til venstre

Sådan så skænken før jeg gik i gang med at flytte om på nips i hele stuen.


Kobberbaljen har jeg fået af min farmor.
Hver gang vi er på besøg vil hun så gerne forære nogle af hendes ting væk. Den blev brugt som blomsterkrukke, hun beholdte blomsten og jeg fik baljen med hjem. 
Jeg synes den er super smuk og pynter nu fint i stuen.

4 kommentarer:

  1. Uhh det ser hyggeligt ud - Selvom jeg nu synes at røde nissehuer hører sig julen til :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Senere på ugen kommer der også en indlæg med en tilståelse, vi har også et par nisser i rødt tøj stående ;)

      Slet
  2. Sikke smuk juleynt du har oppe.
    hvor har du de fine snefnug fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det hvide pynt er fra sidste år, husker ikke hvor jeg købte det desværre

      Slet