søndag den 8. december 2013

Hurra for Bodil

I går fandt jeg ud af at Bodil havde væltet nogle træer på min forældres grund. Tak Bodil. Et birketræ og et lærketræ overlevede ikke stormen. 

Da jeg hørte det fik jeg straks lokket min far med på tur. Afsted gik det på deres ATV, min far, mig og motorsaven ned i deres indhegning for at samle træ. Lykken var gjort. Der blev savet godt i træet og med mig hjem fik jeg tykke og tynde skiver af birketræ, samt noget lærketræ. De tynde skiver er gode til dekorationer. På turne hjem, med lasten fund af guld, begyndte det at sne, julestemingsbarometeret steg en del lige der. 

Jeg fik det hele pakket i bilen sammen med mindstemanden, se bare her på IG hvordan det så ud.

Nu har manden og jeg lidt nye projekter at gå i gang med.


5 kommentarer:

  1. Uha de er fine. Jeg har også lavet den slags stager i år. Vi har dog frivilligt fældet træet :-)

    Et lille fif, sørg for at lade træet tørre godt inden du sætter lys i det. For Jeg oplevede at de blev lodne og grønne nedenunder lyset :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon min tålmodighed kan vente på at det tørre, hmm. Men tak for det råd.

      Slet
    2. Jeg havde heller ikke tålmodighed nok ;-)

      Jeg skal bruge noget af stammen til skamler til haven til ungerne. Nok med prikket voksdug så det bliver en paddehat

      Slet
  2. Årh! Jeg er kun lidt misundelig... Jeg går og drømmer om at få noget birketræ indenfor. Gerne en stub som man kan sidde på.

    SvarSlet
    Svar
    1. En træstub til at sidde på er heller ikke nogen helt dum ide. Jeg må få hele træet hvis jeg vil, så gode ideer til hvad det kan bruges til tar jeg gerne imod :)

      Slet