mandag den 2. december 2013

Brosten - Indkøbsnet




Netop nok nettet blev færdig for nogle uger siden, kan ses her, og nu er næste net færdig. Jeg har denne gang hæklet nettet i et brostens mønster som også findes i bogen Lutterløkker. Farverne kommer desværre ikke helt til sin ret her på billedet, farverne er mere mørke og varme end hvad i ser her.

Garnet er fra Grenes og der er brugt 4 hele nøgler og lidt af 5. nøgle. 
Det er hæklet på nål 4 og jeg har slået 58 luftmasker op til at starte med.

Jeg er vild med dette mønster og er allerede igang med et nyt net i nogle andre farver. Tænker at det skal blive til mindstemandens taske, når vi skal på tur og kun har brug for at have lidt med fx. lidt legetøj, et par bleer og en madpakke.

Trine har hæklet et indkøbsnet i samme mønster, som hun bruger til sine hækleprojekter når hun skal have det med på tur. Det er super smart og nettet har en perfekt størrelse til det. 



 Hver brosten består af 4 stangmasker


7 kommentarer:

  1. Hvor er dit nye net blevet fint!
    Har du ikke lige vist på IG er du kun lige var startet på det? ;-)
    Elsker fit statement: Man skal være ærlig for at sælge elastik i metermål! So true, haha.
    Fandt tilfældigt din blog via Binemor :-) Dejligt at se alle dine fine ting; du ryger straks på Bloglovin.
    Vh ditts fra IG ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til, hyggeligt at du vil følge mig. Det blev vist på IG, og da det gik så godt med hæklenålen blev det hurtigt færdig. :)

      Slet
  2. Det er godt nok blevet flot :)

    SvarSlet
  3. Tak for dejlig inspiration :) Her er min version: http://janniehelle.blogspot.dk/2014/08/brosten-indkbsnet.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak og super flot net du har fået lavet.
      Line

      Slet
  4. Hvor er det blevet fint og ja oplagt at lægge de to opskrifter sammen (har jeg også selv gjort til privat brug :) ). Er først nu faldet over din blog og kan se du har lavet en del af tingene fra bogen, de er så fine så komplimenterer lige dem alle her istedet for på hvert enkel indlæg, håber jeg er okay :D Kh. Jeanette

    SvarSlet