onsdag den 4. december 2013

Alternativ pusletaske



Brostens net/taske til lille A er nu færdig og taget i brug som en ekstra pusletaske. Vi har i dag været på besøg hos et sæt oldeforældre og havde tasken med. Den kunne klare legetøj, vådservietter, 2 bleer og madpakken. Den havde dog været lidt mere praktisk hvis den havde en skulderstrop. Heldigvis er jeg i træning til både at have barn på armen, min egen taske over skulderen samt den her i den anden hånd. Man er vel super mor med stærke arme.
   
Hækleinfo
4 nøgler garn og en slat af 5. nøgle
Hæklet på nål 4
58 luftmasker slået op til bunden
14 rækker brosten 

Skulle jeg lave et nyt net vil jeg prøve at lave en bredere bund, måske slå 74 masker og nøjes med 12 rækker brosten. Det tror jeg vil gøre det lidt nemmere at finde rundt nede i tasken. 

Garnet er fra Søstrene grene og deres farver lige nu er virkelig lækre, man skulle tro at de har valgt farver ud fra Jeanettes bog Lutterløkker. Jeg har shoppet garn 3 gange inden for kort tid og overvejer om lageret skal fyldes op igen igen. Der går også hurtigt nogle nøgler til nu når jeg ikke kan få stoppet med at hækle brostensnet  

Brostens net i grå og orange farver her
Netop nok net i grå, hvid og lilla her









4 kommentarer:

  1. Årh hvor er den bare flot Line. Hold da op, hvor er du bare hurtig med den hæklenål :) (thumps up)

    SvarSlet
  2. Jeg kan rigtig godt lide mønsteret.
    Super god taske.

    SvarSlet
  3. Det er virkelig en flot taske - elsker farverne :-)
    Er opskriften fra lutter løkker?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karin. Opskriften er lidt en blanding af 2 opskrifter begge fra bogen Lutterløkker. Netop nok og brosten.

      Slet