onsdag den 16. oktober 2013

Male projekter

Det er nu et år siden vi blev husejere og vi er faldet godt til og super glade for vores hjem. Vores hus var nyrenoveret da vi overtog det men alligevel brugte vi de første par måneder weekenderne på indretning, hænge billeder op og shoppe i byggemarkeder. Når man bruger sin søndag formiddag i byggemarked, så ved man at man er blevet husejer.

I løbet af sommeren har vi fået lagt ny terrasse og indkørsel. Udenfor har vi stadig nogle løse ender, vores skur mangler at blive malet. Det vil lige give det sidste hvis vi fik det malet, men om det skal males hvid eller gråt er stadig ikke sikkert. Jeg er nok mest til den grå, samme grå som soklen på huset. Det med at male vægge og træskuer jeg ikke den bedste til. Desuden spilder jeg ofte.

Jeg er nok i virkeligheden bedre til de lidt mindre maleprojekter som fx at male billeder, ting eller møbler. Jeg har tidligere haft gang i at spaymale nogle vaser, resultatet blev super godt og vaserne, de står stadig til pynt i stuen. Nemt og overskueligt projekt hvor resultatet kan ses efter kort tid, det er noget der passer mig godt.

Står du og mangler maling har Malerlager.dk et godt udvalg af spraymaling. De har et bredt udvalg af andet malerudstyr, de giver også råd hvis man står selv og skal i gang med nye malerprojekter. Se bare her.

Her er lidt billeder af maleprojekter med spaymaling.



Den blå vase er spaymalet



Rød er ikke lige min yndlingsfarve 

Men det kan der heldigvis laves om på 

Træfarvet køkkenruller holder har også fået en gang spray

Det færdige resultat

Større fremtidig maleprojekt

Mit fremtidig maleprojekt er dette skab som jeg har arvet af min farmor, men malet bliver det først når hun ikke er her mere. Jeg tror ikke hun vil synes godt om at jeg maler hendes gamle skab, som hun selv har afsyret i sin tid, men derfor er jeg glad for skabet alligevel og det får lov til at stå i vores stue alligevel.
Farmors gamle skab

Dette blogindlæg er udarbejdet i samarbejde med Malerlager.dk

2 kommentarer:

  1. Afsyrede møbler gibber i mig - Alle dem jeg har er for længst malet over ;0) Og det klædte dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også sikker på at skabet ville være mindst lige så flot malet, men er desværre nok den eneste i min fars familie der synes det :)

      Slet