tirsdag den 8. oktober 2013

1..2..3 Hæklede hængekurve


Jeg har hæklet 2 nye hængekurve, den jeg lavede for noget tid siden fik plads i gangen og brugt til mindstemandens trøjer og huer. Det fungere forresten rigtig godt.

Denne gang er kurven hæklet i gråt zpagettigarn fra Fakta og har indtil videre taget plads i gangen ved siden af den anden. Den sidste er lilla og blev hæklet til blogtræf i weekenden og er en mindre model. Jeg vil anbefalede den store kurv, den har en pænere form og opskriften er bedre. 

Sidste omgang er hæklet med Muskatgarn fra Tantegrøn, afslutningen er krebsemasker. Dobbeltgarn på nr 4. Jeg har forsøgt mig med på at hækle ventre om hanken og højre om, derfor er der lidt forskel på hvordan krebsemaskerne ser ud. Det giver et flot afslutning på kurven og farverne er super lækre sammen. Jeg opgav at lave krebsemasker af zpagettigarn det var umuligt at få det tykke garn trukket igennem. 

Den første kurv har jeg lavet et indlæg om her, der står også hvor du kan finde opskriften. Vær obs på at opskriften faktisk findes på dansk, dog kun den store model. 






7 kommentarer:

  1. Hvor er de bare blevet fine

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Jeg kan heller ikke få nok af dem :)

      Slet
  3. Må hellere få dem lavet - Nu er det jo snart vinter og der er brug for at kunne komme let til huer og handsker :)

    SvarSlet
  4. Hvor er de skønne - det kan være jeg skal sætte hank på dem, jeg har lavet:-) God ide!

    SvarSlet
  5. Hvor er de fine :-) Keg har også hæklet en til hver af ungerne så det se til at finde deres huer og handsker til vinter

    SvarSlet