mandag den 23. september 2013

Varme fødder





I sidste uge fik jeg lyst til at have nederdel og uldstrømpebukser på, men jeg opdagede at jeg kun havde nylonstrømper liggende, så dem havde jeg på i stedet. I løbet af dagen gik jeg og fik lidt kolde tæer, især imens jeg sad i kontoret hvor der er klinker på gulvet. Pludselig slog det mig at jeg sidste år gik igang med at hækle sutsko men at jeg aldrig blev færdig. Jeg fandt en sutsko og to nøgler garn frem fra lageret. Desværre kunne jeg ikke huske præcis hvilken opskrift samt hæklenål jeg havde brugt dengang derfor startede jeg forfra. 

Opskriften er fundet hos garnstudio, der er flere modeller som ligner hinanden meget men mit udgangspunkt var denne opskrift dog med lidt ændringer.
Jeg har hæklet rundt og rundt istedet for at starte og slutte med en lufmaske/kædemaske for hver omgang. Jeg har prøvet dem på fødderne undervejs og ikke målt med målebånd. 

Hæklet på nål 8 med Eskimogarn fra Drops. 

Nu er det slut med kolde fødder når jeg sidder i kontoret og er kreativ. De er lidt glatte på vores trægulv, så jeg er ikke sikker på at jeg tør have dem der når jeg også bære rundt på mindstemanden. 







2 kommentarer:

  1. Hvor er de skønne og varme :-) Jeg har også lavet dem og så valket dem. Jeg har smurt flydende latex under, for ikke at skride. Det gør også holdbarheden længere, inden fødderne har slidt sig igennem.
    God fornøjelse med dem. De skal nok holde fusserne varme :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet. Jeg tænkte nok der var nogen i blogland som havde et godt tips.. Super, det må jeg hellere få gjort.
      Line

      Slet