onsdag den 4. september 2013

Ny mega pude


Pludselig opstod behovet for en pude herhjemme. Jeg sidder tit på gulvet og leger med vores søn, hvorfor så ikke sidde eller ligge godt når man nu er dernede. Heldigvis havde jeg alt på lager og efter et par timer var puden færdig.

Hjemmesyet monteringspude:
Lagenlærred
3 1/2  af de billige puder fra Ikea

Pudebetræk
Stribet stof fra Ikea ca 1,2 m

Puden måler  80x80

Puden har kostet omkring 100 kr i materialer, jeg har valgt at lukke puden med trykknapper, det er den måde jeg pænest kan lave en lukning på.

Held i uheld var stofstykket ikke lang nok til at lave to ens sider, så derfor blev jeg nød til at sy to stykker sammen og dermed vende striberne på modsatte led.  Det ser super godt ud og giver et flot grafisk udtryk.

Ideer undervejs
Ideer til nyt projekt er dukket op, jeg bliver nød til at sy en pude på 60x60 og 40x40. Det vil se fint ud i en stak på gulvet og leg på gulvet er nok kommet for at blive. Derud over drømmer jeg om en sækkestol til mindstemanden, jeg overvejer om jeg selv skal igang med at sy den også.







1 kommentar:

  1. Den er altså bare rigtig fin. Jeg er deværre ikke selv så god på en symaskine. Men jeg må jo bare øve mig. :-)

    SvarSlet