tirsdag den 27. august 2013

Hæklet hængekurv




Jeg skulle bare lige i en tur i Kvickly og det kan jeg ikke bare lige uden at blive fristet. I deres garnafdeling havde de stofgarn/ zpagettigarn stående og vupti så fik jeg lyst til at lave en hæklet hængekurv. Jeg har tidligere set Trines bud på en hængekurv. Jeg har desværre ikke et link til opskriften da den blog er lukket ned, desværre (opdateret marts 2017)

Kurven blev hæklet på et par timer og er nu taget i brug. Jeg synes den er pænest når der er noget i den, ellers har den en lidt mærkelig form. 

Jeg har hæklet på nål 9 og der er brugt en rulle a 120m til kurven, der var kun en lille bitte rest tilbage. 


Dots er fra Trævarefabrikernes udsalg




Indlægget er bestilt af Jeanet ;)

9 kommentarer:

  1. Ih hvor er den kurv altså fin :)
    Jeg tror måske også godt vi kunne bruge sådan nogle knager, så der kan hænge ting og se smarte ud :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tricket er bare at rydde op når der skal tages billeder ;) ej jeg er super glad for vores, de pynter skønt i vores gang

      Slet
  2. Jeg er helt vild med hængekurve - og din er bare rigtig lækker i den sarte farve. Jeg har lige lavet et par stykker til mine tvillingers vintergrej, så vi ikke skal bruge alt for meget tid til at lede efter handsker og huer.
    Og hvor er de skønne de dots - ligner grangiveligt nogle jeg har set før, som sikkert har en hel anden pris. Tak for info :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. De knage er nemlig til en lidt anden pris og super flotte lavet. Jeg tror også jeg vil lave en kurv mere, der kan jo både være babyjakke, hat og et lille kørertæppe i den. Smart og pænt at se på

      Slet
  3. Hvor er den bare fin. Tror jeg vil prøve at hækle en. :-) Er garnet fra Kvickly i en fin kvalitet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er noget fint garn til den pris. Det er faktisk lidt pænere end det jeg tidligere har købt i panduro og Stof og Stil. Et nemt lille projekt, så spring du bare ud i det :)

      Slet
  4. Hvor er opskriften på dansk?? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Linket i indlægget er til opskriften på dansk. :)

      Slet
  5. Hej Line.
    Jeg vil rigtig gerne hækle sådan en fin kurv som du har lavet :)
    Jeg kan dog ikke se opskriften inde på den hjemmeside som du har lagt ud.
    Er der en anden måde jeg kan få denne opskrift?
    Mvh. Kristina

    SvarSlet