tirsdag den 11. juni 2013

Bordpynten til barnedåben


 Fredag så stuen sådan ud

Hæklede svampe, sodavandsflasker og små grene fra haven. Det er næsten alt hvad vi har brugt som bordpynt til barnedåben. 

Vi valgte at købe en kasse billige sodavand og så har min mand vasket alle mærkerne af flaskerne. Jeg var først på jagt efter nogle vaser til bordene, men det billede jeg havde i hovedet af hvordan vasen skulle se ud, passede ikke med dem jeg fandt rundt omkring, ikke en gang IKEA. Heldigvis kom jeg på det med sodavandsflasken og hvor er jeg glad for det. 2 buketter blomster til 20kr og vupti så kom der også blomster på bordene.

Da vi endelig fik dækket borde og sat svampe og vaser på bordet, begyndte ideerne at komme. Derfor  var jeg en tur i haven og klippe lidt grene af en busk. Fyrfadslysene blev pimpet op med lidt masking tape. Jeg er glad for at vi kun har brugt få penge på bordpyntet og valgte at holde det enkelt og lyst. 

Gæsterne var imponeret over svampene og der var vidst flere som kom til at plukke lidt svampe med hjem ;) 













Der var sat 25 svampe på bordene og det er alt der er tilbage
Resten blev plukket af gæsterne.. 

Dagen efter dåben
Nu prøver vi noget nyt og stiller spisebordet på en anden måde

2 kommentarer:

  1. Hvor er det skønt med lille hjemme-gjort på bordene :-) Det kan da vist kun være et kompliment at svampene sådan "forsvandt" i løbet af dagen. Jeg er ihvertfald helt vild med dine små hæklede svampe.
    Kh Line

    SvarSlet