tirsdag den 23. april 2013

Hæklet stjerne

Ideen til denne stjerne dukkede op i lørdags da vi var til fødselsdag ved Jeanet. Vi snakkede om hæklede tæpper ala Smallstuff. Det tæppe koster 699 kr og det burde kunne laves billigere. Vi snakkede lidt frem og tilbage om hvordan stjernen kunne laves.
Nu har jeg selv forsøgt og er meget tilfreds med resultatet. Det tog lidt tid før min ide i hovedet kom rigtig ud gennem hæklenålen.

Jeg har hæklet med en 4'er i dobbeltgarn, bomuldsgarn fra søstrene grene.
Begge farver er ført med hele vejen rundt, der hvor jeg er begyndt på takkerne. På den måde er det nemt at lave det skarpe farveskift.

Eneste minus er at det ikke er helt fladt som et tæppe. Mon det skyldes at jeg skule have øget hver omgang med flere masker eller skulle nålen mon have været større?

Om mit kommende tæppe skal være med stjerne er jeg ikke helt sikker på, men planen er at jeg skal købe garn til et tæppe i næste uge. Jeg glæder mig til at skulle vælge farver og at komme igang.

Jeg glæder mig virkeligt til at komme igang.





2 kommentarer:

  1. Guuuuddddd!!! Hvor er det pænt!!! Er virkelig imponeret over du sådan bare lige udtænker en opskrift - godt gået! Måske du vil lave en DIY en dag - sådan et tæppe ville være sjovt at lave og pynte hjemme i min stue ;o)

    SvarSlet
  2. Hej Line. Har længe ledt efter en opskrift til at lave et tæppe med en stjerne. Er der mon nogen chance for du kan huske, hvad du gjorde? Og vil du evt dele din opskrift? Det ville jeg sætte utrolig stor pris på. Vh Mette

    SvarSlet