torsdag den 14. februar 2013

Stjernestøv og fangearme

Så har jeg endelig fået lagt billederne på computeren og jeg er nu klar til at vise frem hvad jeg har lavet at hæklede ting den sidste uges tid. Den har stået på hækling hver aften i sofaen.
Jeg samler energi og lyst til at hækle en flodhest, opskrift fra Hjertegarn. Jeg har ikke helt beslutter endnu om det skal være den lille eller store model.

2 Hæklet sprutter klar til afgang

Nu kan de to sprutter følges ad med posten hjem til Josefine som står for indsamlingen til sygehuset. 
Indrømmer gerne at jeg har hæklet efter samme opskrift ved begge sprutter og alligevel blev de ret forskellige at se på :)



Endnu en hæklet kurv

Det er så nemt at hækle en kurv og der skal kun tælles når jeg hækler bunden. Ellers kan jeg sagtent se fjernsyn eller andet i mens. 

Min første hæklet doily

Hæklet i murersnor ud fra et diagram da opskriften stammer fra en engelsk blogger. Jeg er super tilfreds med resultatet og er stolt over at det lykkedes at forså diagrammet på den hæklede doily. 
Da vi har fået nyt sofabord i træ, frygter jeg lidt at komme til at lave glasringe på bordet. Derfor har jeg hæklet to bordskånere.




En tøset stjernepude

Så fik jeg også brugt en del af de lyse og mere tøset garnrester fra kurven. Jeg havde satset på en ensfarvet bagside men selve cirklen krævede en hel garnnøgle og til takkerne fik jeg brugt endnu en hel nøgle. 

Jeg ser frem til en tur i Ikea i næste uge, da det sidste pudefyld gik til denne pude.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar