tirsdag den 19. februar 2013

Sengetøj

Endelig kan jeg strege en ting mere på min "ting til baby" to do liste.  Sengetøj med pingviner er nu endeligt blevet færdig. 
Jeg lurede lidt på Trines DIY på hvordan man syer med pipingbånd. Det er ganske nemt og det giver et super fint resultat. Jeg er helt vild med farverne sammen og glæder mig til at det skal taget i brug.

Jeg vil helt sikkert forsøge mig med piping bånd snart igen. Stof til nye puder ligger klar så jeg mangler bare båndet dertil. Det satser jeg på at finde i weekenden hvor der er planlagt tøsetur til Stof og stil.  




Jeg har klippet 2 stykker stof på 72x105. Det færdige betræk skal bruges til en dyne på 70x100. Det er rart at have lidt ekstra stof til at kunne lave en pæn afslutning i bunden at betrækket.






 Klip små hakker i pipingbåndet ved hjørnet, det giver et pænt resultat når betrækket vendes

 Der skal trykknapper i lukningen

4 kommentarer:

  1. Baby kommer bare til at ligge skønt - Skal der ikke laves et til gæster også, er snart længe siden jeg har sovet hos dig :D

    SvarSlet
  2. Meget fint sengesæt - og lækker kombi af det sort/grå stof og den orange neonkant :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det altså flot! Er vild med farvekombination af det grå stof og de orange kanter.

    SvarSlet
  4. Hvor har du der lækre stof fra? Det ser smadder flot ud :)

    SvarSlet