torsdag den 6. december 2012

Hæklet gulvtæppe

Der har været gang i hækleriet her hjemme de sidste par dage. Jeg har haft fri i 4 dage og nye ideer er opstået. Projekt hjemmelavede julegaver er startet og første gave er næsten færdig. Dog ikke helt klar til at blive vist frem på bloggen endnu.

Tirsdag var jeg i Ikea og var også et smut forbi Stof og Stil. Jeg fandt rundt i Odense med hjælp fra telefonen og helt uden at fare vild. Skøn følelse når hukommelsen og ens "finde vej" instinkt holder. 

Jeg købte garn og flere andre småting i Stof og Stil. Garn i flotte farver er nok til at friste mig. Det blev også til 3 ruller Zpagettigarn i grå og blå farver. 
Tænker at tæppet skal have plads på børneværelset i det nye år. Ind til videre har det plads i stuen, hvor vi bedre kan nyde de skønne farver.

Tæppet er hæklet på pind 9. Jeg har hæklet første omgang med 6 fastmasker og derefter øget hver omgang med 6 masker. 
Opdagede dog da jeg var i gang med den mørkegrå at det bølger en smule pga for mange masker per omgang. De sidste 4 omgange er hæklet uden at øge maskeantallet det har hjulpet lidt. Regner med at det glatter sig helt ud med tiden. 


 Desværre slap den grå op farve op i sidste omgang kort før omgangen var slut





 Tæppet har fået plads foran landkortet og ved siden af kassen med boligblade


Nårh ja.. Så har jeg shoppet lidt til babyen, fandt dette sæt i H og M til 80kr.
Hatten med de små øre kunne jeg ikke stå for. Snart er der kun 3 måneder til termin. December og julen hjælper helt sikker med til at tiden går stærkt. Om lidt begynder et nyt år og hvilket år.

Jeg glæder mig i hvertfald til at se hvad det bringer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar