lørdag den 8. december 2012

Hjemmesyet hyggetæppe

Så er der nyt tæppe til sofaen og et hjemmesyet et af slagsen. Det er lidt hyggeligt at putte i sofaen med sådan et tæppe, hellere det end at skulle bruge dynen fra sengen. Vores hund elsker også at putte under et tæppe i sofaen. En eftermiddagslur med hunden er svær at sige nej til.

DIY
Forsiden af tæppet er fra Ikea, bagsiden fra Stof og stil. Jeg har brugt en tynd dyne(140x200) fra Ikea som fyld. Dynen er syet fast til stoffet hele vejen rundt, så dynen ikke klumper inde i tæppet. Det gør det også 10 gange nemmere når det skal vaskes. 

Jeg har syet forside og bagside sammen ret mod ret
Dynen er syet fast med undtagelse af det ene hjørne.
Husk at du skal kunne vende dynen, som når man kommer dynebetræk på dynen.
Tilsidst har jeg vendt dynen og syet den til i hjørnet som blev brugt til at vende.
Alle hjørner på bagsiden har jeg klippet skråt for at få en skarpere kant.

Pris ça 150 kr

Det har taget nogle dage at sy, for ikke at sjuske mig frem til et hurtigere resultat. Jeg er godt tilfreds med resultatet og tror det skal i brug allerede i eftermiddag :)

En nem måde at få farve ind i stuen på, det passer godt til vores grå sofa.



 Skønne farver





 Jeg synes selv at jeg er sluppet ret godt fra det i hjørnerne af tæppet


Hyggetæppe som blev syet sidste år
- Forside og bagside er syet af bomuldslærrede fra Stof og Stil


1 kommentar: