onsdag den 24. oktober 2012

Klar parat til vinter og sne

Garnet var ellers købt ind til en baby jakke er nu gået til et andet og mere overskueligt projekt.
Garnet er fra Drops, Alpaca og har lagt i gemmerne et stykke tid. Efter at have set pandebåndet hos Jeanette og Trine besluttede jeg mig for at hækle et selv. Jeanet har også været igang med hjemmehæklet pandebånd.
Jeg er vild med mønsteret og synes det minder meget om et strikket halsrør jeg fik at min mor sidste jul.

Pandebåndet tog ikke lang tid at lave og jeg brugte næsten en hel garnnøgle. Halvstangmasker er nemt at gå til og da jeg stadig garn til overs begyndte jeg på et halsrør.
Hele lørdagen blev der hæklet løs og som lovet i indlæg er jeg nu klar til at vise resultatet frem på bloggen.

Der blev brugt 4 nøgler til halsrøret og lidt gult til striben. Jeg har hæklet med dobbeltgarn på pind 4.
Halsrøret når to gange rundt om halsen.
Jeg har slået 40 halvstangmasker +2 luftmasker op og hæklet frem og tilbage som opskriften på pandebåndet beskriver.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar