lørdag den 8. september 2012

Flødeboller og masser af chokolade

I går havde min søster og jeg ud over flagemusejagt gang den helt store gang lækkerier. Der blev lavet Snickerskage, flødeboller med tre slags guf, fudge med peanuts og skumfiduser. En enkelt portion guf måtte vi dog smide ud da sukkeret krystaliserede da det blev blandet med æggehvider.
Hurra for Kenwood røremaskine. Guffen til flødeboller skal piskes i min 8 minutter. Det var sjovt når guffen skulle trykkes ud på bundene vi brugte sprøjteposer + en stjerne tylle og der gik sport i at lave den bedste og højeste.
Alle lækkerierne blev delt mellem min søster, min mor og mig. I dag har kollegaerne glæde af at smage alle herlighederne.

Snickerskage

Karamellen gøres klar til Snickerskagen

Snickerskagen inden chokoladen kom på

 
Marcipanbundene blev bagt i ca 5 min før de blev penslet med chokolade

Der blev lavet flødeboller i alt med både marcipanbund og nogle med mariekiks med chokolade
Der blev brugt rigeligt med chokolade

Opskrift af Mette Blomsterberg

Rød frugtfarve og med jordbærsmag
Første smagsprøve kom hurtig på køl så chokoladen kunne størkne
De hvide er med lakrids



Ingen kommentarer:

Send en kommentar