torsdag den 23. august 2012

Hæklet taske

Projekt klippe mit egen zpagettigarn startede i går og i dag er jeg klar til at vise resultatet.
Inspirationen kom fra Trine og hendes ide med at klippe gamle duge i stykker. Jeg havde et stykke jersey stof fra Stof og stil liggende i en skøn blå farve. Pris 30 kr en del under det en rigtig rulle zpagettigarn koster.
Jeg har klippet det i 2-3 cm tykke strimler, rundt og rundt langs kanten på stoffet, så da tasken var færdig havde jeg kun to ender der skulle hæftes. Der er kun ganske lidt stof til over og jeg tror stykket har været 110x150.

Jeg er startet med 20 luftmasker og har derefter hæklet rundt og rundt. I enderne har jeg de første omgange hæklet 2 fastmasker i en, jeg har forsøgt at lave en bund. De sidste 5-6 rækker har jeg taget 2 fastmasker ind i hver ende, for at lukke taske lidt.
Håndtagene er lavet af 10 luftmasker i 2. sidste omgang. 
Sidste række har jeg hæklet fastmasker i luftmaskerne så håndtagene er lidt kraftigere.

Jeg tænker den skal bruges til hækleting som også nemt kan tages med hvis jeg skal steder hvor der er tid til den slags, 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar