torsdag den 2. august 2012

Hæklerier

Når jeg har mange ideer og kreative ting jeg gerne vil igang med, er det svært at finde ud af hvor jeg skal begynde. Efter et par dage uden de helt store kreative udfoldelser kom der gang i et nyt projekt. Pyhh frygtede ellers at mine lyst til at være kreativ var draget afsted på ferie. Men ser bare her jeg kan lidt endnu og det vælger jeg at glæde mig over. 
Ormen Ole blev til igår.

Babytæppe 

 Jeps det lykkedes mig at hækle 20 firkanter og nu er tæppet syet sammen
5 af firkanterne er hæklet i den blå farve 

Ormen Ole

Næste orm der skal hækles skal jeg begynde med hovedet og ikke halen. Det er desværre tydeligt at jeg har taget masker ind når man kigger på hovedet. Jeg tror også det bliver mere tæt ved at gøre det omvendt.
Satser på at der kommer en DIY i fremtiden.

 Lavet med lidt hjælp fra Søsterne grenes opskrift på hæklede kugler

 Der er en klokke i halen af ormen 

 Garnet er fra Søsterne grene

Babyvest

Selvom det er en uges tid siden at vesten blev færdig skal den vises frem i denne omgang alligevel.
Garnet er noget jeg købte tilbage i april måned på det Blå marked i Låsby. Vesten er en str 3-6 måneder.

 Hæklet bindebånd på inder og ydreside


Opskriften er fra denne bog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar