lørdag den 16. juni 2012

Pølsehorn

Opskrift på pølsehorn     12 stk
- Min mors opskrift

En af de få opskrifter min mor har skrevet ned, hun bager oftes boller på slump og spørger man hvad hun har kommet i svare hun: " lidt af det og lidt af det..." Nærmere kan hun ikke komme det.
Jeg har stadig meget at lære og det går bedst når jeg følger en opskrift.
Så her er mit bud på en supergod dej til pølsehorn.

300 g hvedemel
200 g speltmel
  50 g gær
    1    æg
  50 g smør
 4 tsk sukker
   2 dl mælk
 1 tsk salt

1 pakke pølser

Gæren opløses i mælken og resten tilsættes
Alt æltes sammen og stilles til hævning til dejen er dobbelt størrelse ca 1-2 timer.

Pølserne deles i to og dejen formes omkring hver pølse. Jeg plejer at lave pølsehornene lukkede så pølsen er pakket helt ind i dej. Det har min mor altid gjort. Denne gang lavede jeg firkantede stykker og rullede pølsen ind i. Det må være op til en selv hvordan man laver dem.

Bages 200 grader varmluft i ca 10 min eller til det lyder hult når du banker under bunden på brødet.





Der var dej nok til et par boller også da jeg lavede dobbelt portion



Ingen kommentarer:

Send en kommentar