torsdag den 7. juni 2012

Hygge dag

I går var en super god dag, det skyldes at jeg fik shoppet lidt nyt til køkkenet og bageudstyr og at dagen sluttede med bage kursus hos Meyer.

Dagen startede med en tur i Metro, jeg havde lånt min mors kort dertil. Jeg var på jagt efter rom essens i en større udgave en den man kan købe i supermarkeder. De havde desværre kun den samme størrelse om andre stedet. Jeg fandt i stedet andre gode ting til kagebagning.

Fade som skal bruges til en studenter kage jeg skal lave i juli til en veninde.
-Kagen skal være mousse og overtrækkes med fondant

Dejskraber til når jeg laver boller og skal have dem skåret ud



Overtrækchokolade knapper

Spray fedtstof
-Jeg har længe drømt bare at kunne spraye bageformen i stedet for at skulle smøre formen med smør eller olie. Nu bliver det meget nemmere at dække hele formen.
Mette Blomsterberg bruger og spray når hun bager

Farven fristede i Søsterne grene og skåle kan man aldrig få for mange af


Jeg kørte til Århus i god tid, da jeg havde bestemt mig for at tage i Bolia inden bagekurset. Jeg har længe luret på nogle at deres brugskunst på hjemmesiden.
Til mit store held var der 10% på alt i butikken, men jeg begrænsede mig til disse ting.
Lille flødekande i en skøn farve

3 små vaser

2 kommentarer:

  1. Hej Line
    Tak for sidst. Kan se at du fandt fedt spray i Metro den har jeg ledt efter de sidste 2 gange jeg har været derude, så må lige have et hint af hvor det er placeret i butikken.

    SvarSlet
  2. Jeg var også på jagt rundt i butikken men til sidst fandt jeg dem på køl. Kølerummet med mælk, æg og ost.

    SvarSlet