søndag den 17. juni 2012

Hæklet etui

Selvom den har stået på børnepasning har der også været tid til lidt hæklerier.
Med inspiration fra Trine og opskriften fundet her, gik jeg i gang.
Startede i går aftes og havde svært ved at slippe det igen, så klokken var over midnat inden jeg sov. 

Ungerne har spillet Wii hele formiddagen idag, imens har jeg hæklet etuiet færdig. Jeg er godt tilfreds med resultatet og manden har kommenteret det med, at det er noget af det pænere jeg har lavet. Måske også lidt mere brugbart end noget af det jeg ellers har haft gang i. 
Nu mangler jeg bare elastik til at holde hæklenålene på plads og en lukning på pungen så er den færdig.

Det tog lidt tid før jeg fandt frem til hvordan jeg laver en stangmaske bag om og krebsemaske er helt omvendt i forhold til hvordan man ellers hækler. Det lykkedes og her er resultatet.

Garnet er fra Søstrene Grene 






Etuiet før jeg fik monteret elastiksnor

Desværre kunne jeg kun finde elastik i sort, hvid, blå og mørkegrøn. 


Jeg har valgt ikke at sy en knap på men i stedet bruge blomsten som knap


Ingen kommentarer:

Send en kommentar