fredag den 4. maj 2012

Hveder

I min familie har det altid været en tradition at spiser hveder dagen før bededag til aftensmad.
Da jeg var mindre stod min morfar for at bage hveder til hele familie, han er bager. Han bagte rigeligt og der blev altid kun spist underboller, overen blev kasseret.
Sådan er det ikke længere, hveder fra supermarkedet smager ikke lige så godt og de er nok lidt for dyre til at man kun spiser underen.

I år har jeg selv været i gang med at bage hveder. Opskriften er fra Meyers bagebog. Jeg fulgte opskriften og der kom 15 gram kardemomme i, synes det lød af meget men resultatet blev alligevel godt. Bollerne hævede sammen som de skulle og kunne nemt brækkes fra hinanden da de var færdig bagt.
De smagte super godt og der blev spist en del ned til aftensmaden. Mums


 
Hvederne inden de blev bagte


Ingen kommentarer:

Send en kommentar