torsdag den 17. maj 2012

Årets først jordbærtærte...

Jeg fik lyst til at bage igår eftermiddag og valgtet faldt på jordbærtærte. Afsted efter jordbær og smør til kagen. Jeg kom på ideen lidt sent så klokken kvart over ti var kagen færdig og klar til at blive prøvesmagt.
Det blev til to slags kagebunde, den ene med marcipan og chokolade, den anden er fra Meyers bagebog.

De klargjorte jordbær til kagen

Hyldeblomst kagecreme

Min kagebund ligner men fyldet er ændret i forhold til opskriften

Mums

Begge kager klar til køl og senere skal de serveres for mine kollegaer


Forvokset æbel

Undrede mig over det pinke æble, først troede jeg det var et stort flot Pink lady æble. Kiggede nærmere og opdagede at det i stedet er en beholder til æblet.
Pink Lady er mit yndlingsæble, de er nok lidt dyre men smagen er rigtig god.



Dagens røde og søde indlæg fra mig

2 kommentarer:

  1. Er dine kollegaer ikke glade for dine dejlige påfund og lyster du får om aftenen, ihvertfald ser de meget lækre ud

    SvarSlet
  2. De syntes godt om kagerne og det der blev spist godt. Favoriten var kagen med pistacie, fra Meyers kagebog.

    SvarSlet