torsdag den 19. april 2012

Hæklerier

Lysten til at hækle er vendt stærkt tilbage, kasserne med garn, bøger og hæklenåle er fundet frem og fylder godt på sofabordet i stuen. Jeg har hæklet en kylling, bamse og suttesnore delene er færdige, nu mangler jeg at hæfte ender og sy bamsedelene sammen. Jeg håber på at kunne fylde et lille lager med hæklede bamser og suttesnore, da jeg kender en del som venter barn til efteråret. Da det ville være hyggeligt at medbringe hjemmelavede gaver når jeg skal på barselsvisit.

Studenterhuer
Derudover er jeg igang med at hækle studenter huer til en veninde. Bestillingen lyder på 15-20 stykker i alt. Jeg har indtil nu lavet 5 huer helt færdige, der mangler derfor en del endnu. Planer er ændret og jeg hækler nu alt det med hvidt og derefter skifter jeg over til blå og til sidst sort. Jeg håber det gør det lidt nemmere og måske sjovere at skulle lave så mange. Selvom jeg har en opskrift at gå efter bliver ingen af huerne ens.

 Kyllinge hoved og kyllinge krop

 Usamlet bamse




1 kommentar:

  1. Sjove og fine ting du for lavet, sejt med hæklede studenter huer.
    Hilsen Moster

    SvarSlet