tirsdag den 7. februar 2012

Kogebøger

Min nyeste kogebog til samlingen. Jeg lånte først bogen på bibloteket og efter at have forlænget lånetiden endnu en gang for at læse i den noget længere, besluttede jeg mig for den skulle have fast plads på hylden i køkkenet. Pris 299,-. 
En af opskrifterne i bogen er på pita brød med kamutmel, som helt klart er min nye favorit. De er nemme at lave og "hullet" i brødet kommer når de bliver bagt. Jeg har lånt de andre Køkken revolution bøger af samme forfatter men denne her er helt klart min favorit. 
"Køkken revolution for hele familien" af Oscar Umharo. 



Da jeg så reklamen for denne bog i mit bogklub magasin var jeg solgt. Kombinationen af madopskrifter, kreative ideer og hyggeligt fortællinger er fantastisk. Jeg abonnere på magasinet "Boligliv", denne bog er i stil med Boligliv bare i bogform. Mange super gode opskrifter og her kan nævnes venindeguf og lakrids muffins som allerede er afprøvet. Pris 249,-
"Spilopper og stjerneskud" af Sif Orellana

Disse to bøger indholder opskrifter, råd og kostplan der skal til for at spise maven flad. Sukkeret er skiftet ud med gode fedtstoffer også MUFA. Det har lykkedes mig at tabe mig med disse bøger og men samtidig er jeg også blevet meget klogere på hvad jeg skal spise for at mit blodsukker forbliver stabilt hele dagen. Forfatteren har sin egen kostklinik i København og hjemmevide hvor man kan få råd og vejleding om kost. Gode bøger som helt sikkert også tit bliver læst igennem. Det giver fornyet motivation bare at læse et enkelt kapitel i bogen hvis de usunde vaner er på vej retur. 
Fladmave müsli hører til min favorit og jeg spiser det næsten hver morgen blandet med yoghurt og frugt.
"Hold maven flad og Spis maven flad" af Charlotte Hartvig og MajBritt Engell

Kogebøger fra Amo. Opskifterne er nemme og resultatet bliver godt. Bøgerne indeholder opskrifter på boller, kager, tærter og rugbrød. En bolledej kan nemt blive til 9 slags brød. Billige kogebøger som bliver fundet frem når manden efterlyser frisk bagte helt almindelige boller. Pris 29,- i de fleste supermarkeder.
"Store bags bog 1,2 og 3" af Amo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar